ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ - ΛΟΓΟ - ΤΕΧΝΗΜΑTA

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΛΑΩΝ - ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Το παραμύθι ορίζεται ως μια σύντομη ιστορία που ενσωματώνει χαρακτηριστικάτης εθνικής παράδοσης ενός λαού. Η ιστορία αυτή παρουσιάζει συγγένεια με το μύθο αλλά διαφοροποιείται εννοιολογικά. Είναι μια φανταστική αφήγηση που προσωποποιεί και εξατομικεύει διαφορετικά στοιχεία,πέρα από τη λογική του χώρου και του χρόνου. 
Το πώς και το πότε γεννήθηκε το παραμύθι είναι άγνωστο, αν και έχουν διατυπωθεί πληθώρα θεωριών γι’αυτό. Παρόλα αυτά, όλοι το έχουμε συνδέσει στενά με μικρές φανταστικές ιστορίες που λένε οι γιαγιάδες και οι παππούδες στα εγγόνια τους σε όλες τις χώρες της γης. 
Είναι αυτό που κρατάει συντροφιά σε όλα τα μικρά παιδάκια δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ονειρεύονται και να πλάθουν ένανκόσμο όπου πάντα βασιλεύει το καλό.




ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ



*Μανιτάρια στην πόλη, Ίταλο Καλβίνο, Ιταλία[...]

- Έτσι, ένα πρωί, ενώ περίμενε το τραμ που θα τον πήγαινε στην εταιρία Svav, όπου εργαζόταν σαν αχθοφόρος, παρατήρησε κάτι ασυνήθιστο κοντά στη στάση, στο κομμάτι της άγονης και σκαμμένηςγηςπου περιέβαλλε τα δέντρα του δρόμου: σε μερικά σημεία, στα πόδια των δέντρων, ξεπρόβαλλαν καρούμπαλα που εδώ κι εκεί ανοίγονταν κι άφηναν να φαίνονται στρογγυλά υπόγεια σώματα.

-Έσκυψε να δέσει τα κορδόνια του και κοίταξε καλύτερα: ήταν μανιτάρια, πραγματικά μανιτάρια που ξεμύτιζαν μες στην καρδιά της πόλης! Ο Μαρκοβάλντο ένιωσε λες και ο γκρίζος και άχαρος κόσμος που τον περιέβαλλε είχε μονομιάς γεμίσει κρυμμένους θησαυρούς, οπότε θα μπορούσαν να περιμένουν κάτι περισσότερο πέρα από την ωριαία αποζημίωση της συλλογικής σύμβασης, το επίδομα ακρίβειας, το οικογενειακό επίδομα και την αποζημίωση του ψωμιού. [...]




*Το σπίτι με τα κόκκινα παράθυρα, Φινλανδία

- Οι γονείς του ήταν φτωχοί και το δεκάχρονο αγόρι έπρεπε να βοηθάει στις δουλειές στα χωράφια, όταν τελείωνε το καθημερινόσχολείο του.[...] Αλλά αυτό που του άρεσε πιο πολύ να κοιτάζει ήταν ένα σπίτι-μάλλον ανάκτορο θα ήταν-με χρυσά παράθυρα,που έλαμπε μακριά προς τη δύση στην κορυφή ενός άλλου λόφου. Θα ήταν κάποιο παλάτι που,αντί για απλή τζαμαρία, όπως το δικό τους φτωχικό σπίτι, θα είχε διαμάντια και σμαράγδια, ασήμι και χρυσάφι. [...]






*Ο γέρος και τα τρία αδέρφια, Ελλάδα[...]

– Είδες; Ό,τι είπαν τα αδέρφια σου δεν το έκαμαν! Δεν έδιναν στους φτωχούς από τα καλά που τους χάρισα. Γι’ αυτό κι εγώ τους πήρα πίσω τις ελιές και τα πρόβατα. Συ όμως στάθηκες καλός !...και ,ναέχεις την ευχή μου!Και,πριν τελειώσει το λόγο του, ο γέρος έγινε άφαντος...






*Το χρυσόψαρο, λαϊκό παραμύθι από την Ελλάδα

- Μια φορά ήταν ένας φτωχός ψαράς, κι όλη νύχτα αγωνιζόταν να πιάσει ψάρι και ψάρι δεν έπιανε. Κόντεψε τέλος η αυγή, έριξε πάλι τ’ αγκίστρι του κι έλεγε από μέσα του:«Ω, Θεέ μου, δυστυχία! σήμερα θα πεθάνουν τα παιδιά μου απ’ την πείνα!».Του φάνηκε τότε πως τσίμπησε ψάρι και τράβηξε τ’ αγκίστρι.

Τι να δει!Ένα ψαράκι χρυσό! Έκανε νατο βγάλει απ’ τ’ αγκίστρι ,κι άκουσε μια φωνή να του λέει:-Ρίξε το ψαράκι το χρυσό στο γιαλό, και θα δεις καλό!

-Ε, λέει με το νου του, να το ρίξω!

Έτσι κι έτσι,δεν θα μου κάνει τίποτα ένα ψαράκι!

Και το ‘ριξε στη θάλασσα. Πάλι ακούει την ίδια φωνή να του λέει:

- Τι καλό θέλεις να σου κάμω;-Ε, λέει, να πάω στο σπίτι μου και να βρω ψωμιά και φαγιά.

- Σαν πήγε στο σπίτι του, τα ήβρεν όλα όπως του είπε η φωνή.Είπε την ιστορία όλη στη γυναίκα του.

- Αχ, καλέ, του λέει αυτή, αντί να ζητήσεις τίποτε καλό, ζήτησες ψωμιά και φαγιά;

- Ε, καλά, της λέει αυτός. Αν το ξαναπιάσω, τι θέλεις να του ζητήσω;Η γυναίκα τού είπε να ζητήσει παλάτια!

- Επήγεν ο καημένος ο ψαράς, έριξε το δίχτυ και έπιασε πάλι το χρυσόψαρο. Έκανε να το βγάλει πάλι απ’ τ’ αγκίστρι κι άκουσε τη φωνή:

«Ρίξε το ψαράκι το χρυσό στο γιαλό, και θα δεις καλό». Το έριξε, κι άκουσε πάλι τη φωνή:«Τι καλό θέλεις να σου κάμω;»Κι αυτός εζήτησε παλάτια.Πάει στο σπίτι του και,...τι να δει; Παλάτια ωραιότατα!

-Αχ, του λέει η γυναίκα του, να πά’ να το ξαναπιάσεις και να του ζητήσεις,συ να γίνεις βασιλιάς κι εγώ βασίλισσα!Επήγε πάλι κι έκαμεν όπως έκαμνε και τις άλλες φορές, άκουσε τη φωνή και ζήτησε ό,τι του είπε η γυναίκα του. Μα πάει κατόπι στο σπίτι του, και τι να δει; Μια καλύβα όπως πρώτα, και τα παιδιά του πεινασμένα..



*Τα παραπάνω παραμύθια καθώς και άλλα παραμύθια άλλων ευρωπαϊκών χωρών παρουσιάζουν κάποιες ομοιότητες αλλά και διαφορές, τις οποίες συγκεντρώσαμε και σας παραθέτουμε αναλυτικά.


ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ
  • Εισάγονται συνήθως με τη φράση «Μια φορά και έναν καιρό».
  • Συχνά επιλέγονται ως πρωταγωνιστές παιδιά.
  • Δεν αναφέρονται ποτέ σε θέματα ακατάλληλα για παιδιά.
  • Η γλώσσα είναι απλή καικατανοητή.
  • Το περιεχόμενο είναι διδακτικού, εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
  • Το τέλος είναι πάντα θετικό και θριαμβεύει το καλό
  • Τα κείμενα είναι σύντομα.
  • Κυριαρχεί ο διάλογος και η δράση χωρίς αναλύσεις.
  • Συνοδεύονται από εικόνες.
  • Η δράση των προσώπων εκτυλίσσεται σε αόριστο χρόνο και τόπο.
  • Τα πρόσωπα καλύπτονται από ανωνυμία και φέρουν την προσωνυμία των ιδιοτήτων τους (π.χ. βασιλιάς, καλοσυνάτο παλικάρι, κτλ)
  • Στα περισσότερα παραμύθια,παγκοσμίως, χρησιμοποιούνται εξωπραγματικά στοιχεία, όπως μάγισσες, νάνοι, νεράιδες, ξωτικά, κτλ.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ

  • Προβάλλουν διαφορετικές κουλτούρες.
  • Δίνουν παραδείγματα ανθρώπινων χαρακτήρων ανάλογα και με την καταγωγή του συγγραφέα.
  • Η δεισιδαιμονία, τα ήθη και τα έθιμα κάθε χώρας αντανακλώνται μέσα στα παραμύθια.
  • Τις περισσότερες φορές, η σημαντικότερη είναι η χώρα που μεγάλωσε ο συγγραφέας και πέρασε τα παιδικά του χρόνια, παρά η χώρα έκδοσης του παραμυθιού.
  •  Σε κάθε παραμύθι υπάρχει και από ένα διαφορετικό ηθικό δίδαγμα.





Τα παραμύθια στην παιδική ψυχολογία 

Ένα παιδί σε τόσο μικρή ηλικία,όσο και αν το προστατεύουν οι γονείς,δεν παύει να είναι εκτεθειμένο στην κοινωνία που ζει, γι’ αυτό και θα πρέπει να είναι σωστά προετοιμασμένο. Εμπόδιο όμως στην προετοιμασία του είναι το ότι σκέφτεται απλοϊκά. Στο σημείο αυτό μπαίνουν τα παραμύθια. 
Από τις πρώτες κιόλας γραμμές,καθησυχάζουν το παιδί και το μεταφέρουν σε έναν κόσμο μαγικό. Εισχωρούν στον παιδικό ψυχισμό και μεταφέρουν μηνύματα στο παιδί, χωρίς καν να το καταλάβει.


  • Τα παραμύθια παρέχουν στο παιδί ηθική διαπαιδαγώγηση, δείχνοντάς του έμμεσα ότι το να φέρεσαι ηθικά και ορθά,μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Πολλοί ψυχολόγοι πιστεύουν στην θεωρία του Χανς Ντίκμαν, ο οποίος υποστηρίζει ότι το αγαπημένο μας παραμύθι δεν έχει αποτυπωθεί στη μνήμη μας τυχαία, αλλά λόγω της σημαντικής ψυχολογικής βαρύτητας που έχει για τηνίδια την ύπαρξή μας και για τα προβλήματα που μας απασχολούν.

  • - Τα παραμύθια καθοδηγούν το παιδί να ανακαλύψει την προσωπικότητά του και τις κλίσεις του. Μέσα από αυτά,αποκτά ταυτότητα και σχηματίζει τον χαρακτήρα του. Η δομή του παραμυθιού, από τη μια οι έννοιες που καλείται το παιδί να κατανοήσει και από την άλλη οι εικόνες, το βοηθούν να φανταστεί σκηνές που θα του ήταν πολύ δύσκολο να σκεφτεί μόνο του. Επιπλέον,τα παραμύθια καθοδηγούν το παιδί να ανακαλύψει την προσωπικότητά του και τις κλίσεις του. Μέσα από αυτά,αποκτά ταυτότητα και σχηματίζει τον χαρακτήρα του.


Ένα σημαντικό μήνυμα που μεταδίδουν, αν όχι το σημαντικότερο, είναι ότι στη ζωή οι δυσκολίες είναι αναπόφευκτες ̇παρόλο αυτά, ο καθένας από εμάς μπορεί να τις ξεπεράσει, αρκεί να πιστέψει στον εαυτό του και να μη δειλιάσει.


Επίσης στα παραμύθια συνυπάρχει το καλό και το κακό όπως ακριβώς και στην καθημερινότητά μας. Συχνά το κακό υπερισχύει, όμως αυτό που νικά τελικά είναι το καλό. Αυτό γίνεται διότι το παιδί, σε όλη τη διάρκεια του παραμυθιού, έχει ταυτιστεί με τον ήρωα που εκπροσωπεί το καλό και νιώθει ότι περνά τις ίδιες δοκιμασίες με αυτόν, με αποτέλεσμα η νίκη του καλού ήρωα να είναι , κατά συνέπεια, καιο θρίαμβος του παιδιού.




- Οι ήρωες των παραμυθιών δεν περιγράφουν ολοκληρωμένα τους ανθρώπους, αλλά κατά προσέγγιση. Άλλωστε,οι επιλογές του παιδιού στηρίζονται κυρίως στο ποιο πρόσωπο τούς είναι πιο συμπαθητικό. Όσο πιο ξεκάθαρα και απλά περιγράφεται το κάθε πρόσωπο, τόσο πιο εύκολα το παιδί θα μπορέσει να επιλέξει. Το παιδί, όταν ταυτίζεται με έναν συγκεκριμένο ήρωα του παραμυθιού, παίρνει έναν ρόλο από τον οποίο μαζεύει πληροφορίες. Αυτό τον εξυπηρετεί στο να καταλάβει τον εαυτό του αλλά και τον κόσμο γύρω του. Ακόμα,τα παιδιά μαθαίνουν πώς να επιλύουν τα προβλήματά τους και τις δυσκολίες τους. Γνωρίζουν τα μειονεκτήματα και τα προτερήματα ενός ανθρώπου.

Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι τα παραμύθια επηρεάζουν τον ψυχισμό του παιδιού ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας ... των ανθρώπων.!!


Διαπιστώνουμε τον πανανθρώπινο χαρακτήρα του παραμυθιού.. Χρήσιμο,
Η πολιτιστική επικοινωνία ανάμεσα στους λαούς, είναι πιο δυνατή και πιο επιθυμητή από ποτέ.
Βιώνουμε την παιδαγωγική επίδραση των παραμυθιών, πώς επιδρούν στον παιδικό ψυχισμό, ο ρόλος της ανθρώπινης σημασίας, καλλεργειτε ο σεβασμός προς τον πολιτισμό άλλων λαών.



Tα παραμύθια, ανεξαρτήτως χώρας, πάντα θα βρίσκονται σε κάθε σπίτι, πιστός σύντροφος όλων των παιδιών, να το μαγεύουν, να το γοητεύουν και να εκφράζουν αλήθειες με έναν αλληγορικό τρόπο. Είτε αυτά τα διαβάζουν παιδιά από την Ευρώπη, είτε από την Αφρική, είτε από την Αμερική, είτε από οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου , ένα είναι σίγουρο, ότι βοηθούν τα παιδιά και αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής τους.



πηγες ερευνα εργασία βιβλιοθήκες και διαδίκτυο Τεχνήματα: Ζωγραφικές δημιουργίες από τη μαθήτρια Μπαζάρογλου Γεωργία // > docplayer.gr // ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Εικόνες της Google για τα παραμύθια: w=1440&bih=799&q=%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%cf%85% CE%B8%CE%B9&oq=%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%85 %CE%B8%CE%B9&gs_l=img.3..0l j ac.1.WQTXZFJIuug Αποκαλύπτοντας τα παραμύθια της Ελένης Χαδιαράκου: 0YCwAQ&ved=0CBgQFjAB&usg=AFQjCNGvxPkFpoX31azygLKmpzivBeAg8g Τα παραμύθια στην παιδική ψυχολογία από την Ηλιάνα Παντολέων: Το παιδί, το παραμύθι και η ψυχολογία του: Σύνθεση-Παραμύθι: Παραμύθια απ' όλο τον κόσμο - Πέντε παραμυθάκια από την Αφρική: «Το παραμύθι και η παιδαγωγική του αξιοποίηση» - ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ : 27

- επιμελείτε σελίδας // © 2020 magicArtpages.org - ευχαριστούμε



Το παραμύθι συγκινεί και ψυχαγωγεί όλους τους λαούς της Γης, από τα πανάρχαια χρόνια..





............................................................................................................................... 
 Το ακουστικό και φωτογραφικό περιεχόμενο από άρθρα και δημοσιογραφία σελίδες άλλων αποτελούν προσωπικό έργο αυτών των δημιουργών στους οποίους και ανήκουν. 
Τα βίντεο δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς αλλά μόνο ως πολιτιστική αναφορά. 
Δεν αποκομίζουμε και δεν επιθυμούμε κανένα κέρδος από αυτό. 
==================== 
 παρακαλούμε τους αναγνώστες σε κάθε επιτρεπτή αντιγραφή των κειμένων - φωτογραφίας - videos, σε δημόσιες κοινοποιήσεις να αναφέρονται όλες οι πηγές που αναγραφοντε..
 ευχαριστούμε 
 ©magicArt pages_#VoluntaryArtCommunity_Action4eu_org 
 - ☺ -

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η Ντέμι Μουρ, η διάσημη ηθοποιός, Στην παιδική της ηλικία, πουλήθηκε για χρήματα σε έναν μεγαλύτερο άνδρα. από την αλκοολική μητέρα της | για σένΑναγνώστη

Όμως τώρα είναι ενήλικη και έχει εξελιχθεί σε μια διάσημη ηθοποιό! Η Ντέμι Μουρ, η διάσημη ηθοποιός, πέρασε μια δύσκολη παιδική ηλικία με μι...

Ανείπωτη σφαγή - ζωντανά ζώα - Τσάντες

Ανείπωτη σφαγή - ζωντανά ζώα - Τσάντες
Γκουρμέ Λιχουδιές, επώνυμες τσάντες

Η κακία δεν είναι έμφυτη αλλά παράγεται & διδάσκεται στην παιδική ηλικία. Άλις Μίλερ!!!

Η ετυμολογία της λέξεως «Κύπρος»

TA ΝΕΑ ΑΠ' ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΩΝ ΛΥΚΩΝ

Παρέα με τα αερικά των κήπων
````````````````````````````
Προεπισκόπηση
Ιατρικές φωτογραφίες του περασμένου

αιώνα που προκαλούν ανατριχίλα.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ
αληθινές ιστορίες που γίναν θρύλοι,
Πατήματα αερικών .. Αποκαλύψεις ανθρώπων..
-------------------------------------------------


Αποτέλεσμα εικόνας για smart phone woman