Μαίρη Αρώνη - Όταν οι Ναζί είχαν επιτάξει το σπίτι της, τους ζήτησε.. Βιογραφία



Μαίρη Αρώνη
Όταν οι Ναζί είχαν επιτάξει το σπίτι της στο Καλαμάκι,
τους ζητούσε να βγάζουν τις μπότες τους μπαίνοντας,
για να μην της χαλάσουν το παρκέ.

(1916 - 1992) ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου, για πολλά χρόνια πρωταγωνίστρια -κυρίως του Εθνικού θεάτρου




Βιογραφία
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκέμβριου του 1916 και πέθανε στις 16 Ιουλίου 1992. Κόρη του καθηγητή της Μεγάλης του Γένους σχολή, Λέανδρου Αρβανιτάκη, ήταν πτυχιούχος πιάνου και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, μαθήτρια του Φώτου Πολίτη και αριστούχος στην απαγγελία και φωνητική. Aποφοίτησε το 1933. Ένα χρόνο μετά νυμφεύθηκε το Θεόδωρο Αρώνη, επίσης ηθοποιό.


Πρώτη επαγγελματική εμφάνιση στο θέατρο έκανε με το θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη το 1935 σε ηλικία 19 ετών. Το 1941, σε ηλικία 25 χρονών, γίνεται από τις νεότερες πρωταγωνίστριες της εποχής στο θίασο του Κώστα Μουσούρη και το 1944 γίνεται συν-θιασάρχης, πρώτα με τον Δημήτρη Χορν και έπειτα και με την ξαδέρφη της, Βάσω Μανωλίδου. Το 1946 εντάσσεται στο δυναμικό του Εθνικού Θεάτρου ερμηνεύοντας τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε μια σειρά έργων του παγκόσμιου ρεπερτορίου, όπως στο «Άνθρωπος και υπεράνθρωπος» του Σω, στη «Στρίγκλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ, στη «Λοκαντιέρα» του Γκολντόνι, κ.α.



Από το 1950 και για τα επόμενα 4 χρόνια θα συνεχίσει την πορεία της στο ελεύθερο θέατρο, συνεργαζόμενη με τον Δημήτρη Ροντήρη στον θίασό του «Ελληνική σκηνή», αλλά και με την Βάσω Μανωλίδου. Το 1954 θα επιστρέψει στο Εθνικό θέατρο, για να μείνει μέχρι το 1958. Εκεί θα ερμηνεύσει για πρώτη φορά Αριστοφάνη, τις κωμωδίες «Εκκλησιάζουσες» και «Λυσιστράτη», έργα που θα σφραγίσει με το παίξιμό της. Από το 1958 θα ξαναγυρίσει στο ελεύθερο θέατρο, για να το εγκαταλείψει οριστικά το 1963. Από τότε και μέχρι την τελευταία της εμφάνιση στη σκηνή το 1982 θα παίζει στο Εθνικό θέατρο. Θα ερμηνεύσει όλους σχεδόν τους κλασικούς ρόλους του παγκόσμιου δραματολογίου, από την Βαρβάρα Σταυρόγκιν στο έργο του Ντοστογιέφσκυ «Δαιμονισμένοι» και την βασίλισσα Ελισάβετ στο έργο του Σίλλερ «Μαρία Στούαρτ» μέχρι την Σεραφίνα ντέλλε Ρόζε στο έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Τριαντάφυλλο στο στήθος» και την Ειρήνη Νικολάγιεβνα Αρκάντινα στο έργο του Τσέχωφ, «Ο γλάρος».

Εκτός όμως της θεατρικής της παρουσίας στο αθηναϊκό κοινό έκανε και πολλές περιοδείες στο εξωτερικό με αντίστοιχες παραστάσεις, όπως στο Φεστιβάλ των Εθνών (Παρίσι 1957), Μέση Ανατολή (1958), Λονδίνο (1967), Πολωνία, Ουγγαρία (1969), Ιαπωνία (1972).
Αλλά και στον κινηματογράφο η παρουσία της κρίθηκε πολύ έντονη έτσι που να δηλώνει τακτικά η ίδια ότι "δε θυμόταν ποτέ να είχε χρόνο ελεύθερο". Ιδιαίτερα σε ρόλους μητέρας ή πεθεράς δημοφιλών ηθοποιών ήταν ασύγκριτη. Από δε το 1968 είχε αναλάβει καθηγήτρια της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Η Μαίρη Αρώνη υπήρξε επίσης επίτιμος δημότης της Ρόδου, τιμήθηκε με το Χρυσό Σταυρό Ευποιίας (1958) από το Βασιλέα Παύλο και το 1966 με το Μέγα Ταξιάρχη από το Βασιλέα Κωνσταντίνο Β', καθώς και με άλλες διακρίσεις κυρίως από τη Μέση Ανατολή (Κυβερνήσεων και Πατριαρχείων). Η εκτίμηση που έτρεφε κυρίως το θεατρόφιλο κοινό στο πρόσωπό της για το πλούσιο "τάλαντον" και την ευσυνείδητη επίδοσή της υπήρξε μεγάλη.
Μιλούσε γαλλικά και αγγλικά και ήταν μόνιμη κάτοικος Καλαμακίου Παλαιού Φαλήρου (Αθήνα), αν και τελευταία παραθέριζε σε βόρειο παράλιο δήμο της Αττικής.
Πέθανε, στον ύπνο της, τα ξημερώματα της 16ης Ιουλίου 1992.


Πίνακας περιεχομένων

 [Απόκρυψη
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Θεατρογραφία

1935-1942 Θίασος Μαρίκας Κοτοπούλη

«Μις Μπα» του Ρούντολφ Μπεζιέ
«Ευτυχώς επτωχεύσαμεν» του Θεόδωρου Συναδινού
«Ταξιδιώτης χωρίς αποσκευές» του Ζαν Ανούιγ
«Ο Ρουμπής, η Κουμπή και τα κουμπιά» του Σπύρου Μελά
«Τιμόνι στον έρωτα» του Παναγιώτη Καγιά
«Τιτάνικ βαλς» του Θ. Μουσατέσκου
«Θερμή αγκαλιά» του Α. Μπιραμπώ
«Μπάνκο» του Α. Σαβουάρ

1942 θίασος Κώστα Μουσούρη- Γιώργου Παππά[Επεξεργασία |

«Γκραντ Οτέλ» της Βίκυ Μπάουμ
«Παντού τα πάντα» του Αλέκου Λιδωρίκη
«Η δίκη της Μαίρη Ντάνκαν» του Οράτιου ντε Καρμπουτσία

1942-1944 Θίασος Κώστα Μουσούρη - Μαίρης Αρώνη[Επεξεργασία |

«Αν έχεις τύχη » του Δ. Ιωαννόπουλου
«Ένα καινούριο αστέρι» του Σασά Γκιτρύ
«Η ζωή συνεχίζεται» των ΣακελλάριουΓιαννακόπουλου
«Όταν οι γυναίκες αγαπούν» της Φλόρενς Λουίζα Μπάρκλεϋ
«Εκείνη τη νύχτα» του Λάγιος Ζιλάχυ
«Έρωτα μαστροχαλαστή» του Σπύρου Μελά
«Ένας ιππότης του καιρού μας» του Αλέκου Λιδωρίκη
«Ο τελευταίος χορός» του Γ. Βάζαρυ
«Μ' αγαπάει το τέρας!» του Παναγιώτη Καγιά
«Ο αρχισιδηρουργός» του Ζωρζ Ονέ
«Μέρες που ζούμε» του Δημήτρη Ιωαννόπουλου
«Όταν οι γυναίκες αγαπούν» του Α. Μπισσόν

1944-1945 Θίασος Μαίρης Αρώνη -Δ. Χορν[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

«Τα τρία βαλς» (;)
«Δικτατορία των γυναικών» των Φ. Χέλλερ-Α.Σουτς
«Μπροστά στον καθρέφτη» του Ούγγρου Λ. Φοντόρ
«Η πινακοθήκη των ηλιθίων» του Ν. Τσιφόρου -το πρώτο θεατρικό έργο του Ν. Τσιφόρου

1945 -1946 Θίασος Χορν- Αρώνη - Μανωλίδου[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

«Η θυσία» του Πωλ Κλωντέλ
«Δωδέκατη νύχτα» του Σαίξπηρ
«Σκωτσέζικα ακρογιάλια» της Ντόντυ Σμιθ

1946-1950 Θίασος Εθνικού θεάτρου

«Πολύ κακό για το τίποτα» του Σαίξπηρ
«Άνθρωπος και υπεράνθρωπος» του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω
«Αμφιτρύων» του Μολιέρου
«Η πόρτα πρέπει να είναι ανοιχτή ή κλειστή» του Αλφρέ ντε Μυσσέ
«Στέλλα Βιολάντη» του Γρηγόριου Ξενόπουλου
«Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ
«Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης» του Μαριβώ
«Στέλλα Βιολάντη» του Γρ. Ξενόπουλου
«Λοκαντιέρα» του Κάρλο Γκολντόνι
«Η Τρικυμία» του Σαίξπηρ

1950 1951 Θίασος «Ελληνική Σκηνή» του Δημήτρη Ροντήρη[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

«Έγκμοντ» του Γκαίτε
«Το δάσος» του Αλεξάντερ Οστρόφσκυ
«Μια νύχτα, μια ζωή» του Σπύρου Μελά
«Ο Πειρασμός» του Γρηγόριου Ξενόπουλου>>>
συνεχεια πατηστε την πηγή του Link




πηγή Βικιπαδεία
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- παρακαλούμε τους αναγνώστες σε καθε επιτρεπτή αντιγραφή των κειμένων και φωτογραφίας, σε δημόσιες κοινοποιήσεις να αναφέρονται όλες οι πηγές..
ευχαριστούμε
©-magicArt'ς pages_#Voluntary_Action_team_community_with_friends_in_europe - ☺ -

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η Ντέμι Μουρ, η διάσημη ηθοποιός, Στην παιδική της ηλικία, πουλήθηκε για χρήματα σε έναν μεγαλύτερο άνδρα. από την αλκοολική μητέρα της | για σένΑναγνώστη

Όμως τώρα είναι ενήλικη και έχει εξελιχθεί σε μια διάσημη ηθοποιό! Η Ντέμι Μουρ, η διάσημη ηθοποιός, πέρασε μια δύσκολη παιδική ηλικία με μι...

Ανείπωτη σφαγή - ζωντανά ζώα - Τσάντες

Ανείπωτη σφαγή - ζωντανά ζώα - Τσάντες
Γκουρμέ Λιχουδιές, επώνυμες τσάντες

Η κακία δεν είναι έμφυτη αλλά παράγεται & διδάσκεται στην παιδική ηλικία. Άλις Μίλερ!!!

Η ετυμολογία της λέξεως «Κύπρος»

TA ΝΕΑ ΑΠ' ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΩΝ ΛΥΚΩΝ

Παρέα με τα αερικά των κήπων
````````````````````````````
Προεπισκόπηση
Ιατρικές φωτογραφίες του περασμένου

αιώνα που προκαλούν ανατριχίλα.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ
αληθινές ιστορίες που γίναν θρύλοι,
Πατήματα αερικών .. Αποκαλύψεις ανθρώπων..
-------------------------------------------------


Αποτέλεσμα εικόνας για smart phone woman